Scampi in Seranno met gazpacho

Intro

Van Delhaize kreeg ik het aanbod de gazpacho van hun huismerk te proeven. De koude soep was al verkrijgbaar in bussen van 1 liter en is nu ook verkrijgbaar in 500 ml verpakking. Deze gazpacho wordt in Spanje gemaakt van een smakelijke combinatie verse groenten die in de zon zijn gerijpt en geplukt, en extra-vierge olijfolie. Het recept volgt de pure Spaanse traditie. Bovendien bevat hij geen additieven, kleurstoffen of bewaarmiddelen.
gazpacho
Ik moet eerlijk bekennen, ik ben geen fan van kant-en-klare producten. Wat kokkerellen betreft ben ik nogal een doe-het-zelver. Maar, ik ben in ieder geval aangenaam verrast. Deze gazpacho laat zich smaken. Bij deze typische koude Spaanse soep kies ik dit Spaans getint hapje: een scampi in Serrano ham gewikkeld.
Scampi in Seranno 

Ingrediënten

groot formaat scampi
Serrano ham
Gazpacho

Bereiding

Voor dit hapje neem je best een groot formaat scampi, pel en verwijder darmkanaal.
Snij de plakjes Serrano in de lengte door.
Wikkel de scampi in de ham en zet vast met een prikker. 
Scampi in Seranno
Leg bake-o-glide op de sudderplaat. Bak de scampi's langs alle zijden, hou ze in de gaten.
Binnenin mogen ze nog net wat glazig zijn.
Scampi in Seranno
Scampi in Seranno

Extra / Tip

Dien onmiddellijk op met een glaasje gazpacho en een toastje.
gazpacho